HBO
Arbeidsmarktcommunicatie / employer branding
32-36 uur per week

Als interim strategisch adviseur employer branding adviseur help jij iedere dag bij én voor onze opdrachtgevers hun werkgeversmerk (door) te ontwikkelen of nog meer te versterken. Met jouw analytische en strategisch blik beoordeel jij wat er minimaal nodig is. Op welke manier dan ook. Je kunt eerst intern starten of direct werken aan een aansprekende en op maat ontwikkelde employer branding campagne. Jij adviseert onze opdrachtgevers van A tot Z en zorgt dat alles succesvol verloopt!


Wij zijn geregeld op zoek naar een enthousiaste, analytische alleskunner, die energie krijgt van het (door)ontwikkelen van werkgeversmerken plus het implementeren van de nieuwe strategie. Jij helpt onze opdrachtgevers volledig verder! Dit samen met de andere June interim professionals. Spreken wij elkaar snel?!

Hoe ziet jouw rol als interim strategisch adviseur employer branding via June er ongeveer uit?

Jij bent telkens bezig met het strategisch adviseren en managen van de tofste arbeidsmarktcommunicatie en employer branding projecten rondom diverse thema’s. Jij bewaakt het gehele proces, vanaf de start tot en met de oplevering, dat het werkgeversmerk strategisch goed landt, maar ook juist wordt toegepast bij het ontwikkelen. Zo zet je diverse onderzoeken op om het EVP vast te stellen. Daarna vertaal je dit zelfstandig door naar een arbeidsmarktcommunciatiestrategie met een concreet plan van aanpak.

Nadat jij met de opdrachtgever alles hebt afgestemd, zorg jij er onder andere volledig voor dat alle acties worden opgepakt. Dit op basis van de nieuwste ontwikkelingen/trends en best practices binnen de wereld van employer branding. Vanzelfsprekend sluit alles aan op de identiteit en imago van onze opdrachtgevers.

Via June kun je verschillende kanten op als interim professional. Zo kun je de ene keer aan de slag als bij een commerciële opdrachtgever en de andere keer bij de overheid, zoals een zorginstelling of gemeente. Je bent dan verantwoordelijk voor de uitvoering en je geeft ook op tactisch niveau advies vanaf het begin tot de afronding van jouw projecten. Samen kijken we welke aanvraag het beste bij jou past.

Waar word jij blij van?

  • Telkens vanaf de start of halverwege een project/traject werken aan toffe arbeidsmarktcommunicatie en employer branding projecten, die jij per actie van A tot Z oppakt en alles succesvol afrondt.
  • Je mouwen opstroopt en volledig focust op jouw projecten de bijbehorende acties, inclusief het aansturen van bureaus en andere betrokken professionals.
  • June onderscheidt zich door hun persoonlijke en professionele benadering. Vind jij het ook leuk om met jouw tijdelijke collega’s van de opdrachtgever een goede band op te bouwen, zodat jullie samen voor het beste resultaat gaan? Dan wordt het vast een feestje!
  • Je bent ook een kei in het plannen en organiseren. Hier komt het soms nog wel eens op aan bij welke organisatie dan ook. De ene keer begeleid je zoal een fotoshoot of een videoproductie.
  • Nieuwe kansen ontdekken om het eindresultaat van het werkgeversmerk plus acties en campagnes te verbeteren door data te vertalen naar relevante inzichten.
  • Verbeteringen spotten en doorvoeren voor jouw eigen strategieën of campagnes.
  • Het verzorgen van voortgangsrapportages en de bewaking van het toegewezen budget.
  • Het analyseren van resultaten en de bevindingen hiervan te delen met jouw team en alle relevante stakeholders.
  • Nauw samenwerken met onze opdrachtgevers, maar ook de allerleukste interim collega’s en andere vakspecialisten.

Wat neem jij mee?

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding, dit bij voorkeur in de richting van Communicatie, HR of Marketing.
  • Eerder heb jij minimaal zo’n 5 jaar werkervaring de rol van communicatieadviseur, employer branding, projectmanager communicatie/recruitment of als recruiter, dit telkens met arbeidsmarktcommunicatie/employer branding werkzaamheden.
  • Je bent helemaal thuis in de wereld van arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en (online) recruitmentmarketing plus campagnes.
  • Jij hebt eerder organisaties strategisch geadviseerd, maar ook diverse employer projecten geleid.
  • Je kunt op zowel strategisch als tactisch niveau adviseren, dit concreet doorvertalen naar een op maat advies en weet goed het overzicht te houden rondom projecten.
  • Je gaat helemaal op in data gedreven en resultaatgericht te werk gaan.
  • Pro-actief op zoek naar verbeteringen van arbeidsmarktcommunicatie en employer branding acties én campagnes is jouw op het lijf geschreven.
  • Een echte teamplayer die snel kan schakelen tussen andere teams – denk aan Communicatie, HR en recruitment. 

Heb je interesse of vragen? Laat het ons weten via onderstaand contactformulier.

Neem dan gerust contact op met ons team op 06-47805969

Geen gehoor?
Laat dan hier een berichtje achter, dan bellen wij je zo snel mogelijk terug.