Arbeidsmarktcommunicatiemiddelen
Wij ontwikkelen voortdurend creatieve arbeidsmarktcommunicatiemiddelen die jouw bedrijf helpt om de juiste talenten aan te trekken en te behouden.
Op basis van deze analyse ontwikkelen we een op maat gemaakte arbeidsmarktcommunicatiestrategie die aansluit bij de behoeften van jouw bedrijf en de doelgroep. Dit kan bestaan uit verschillende middelen zoals beeldmateriaal, diverse video’s, vacatureteksten, werkenbij-websites, bedrijfspresentaties, (interne activatie en/of social media) campagnes, evenementen, onboardingsprogramma’s en referral recruitmenttrajecten. We gaan altijd voor een creatieve aanpak die jouw bedrijf laat opvallen tussen andere werkgevers en de aandacht trekt van de juiste kandidaten. Uiteraard komt het wel overeen met jullie cultuur en organisatie kernwaarden.
Maar we doen meer dan alleen het ontwikkelen van deze middelen. We zorgen er ook voor dat jouw employer brand consistent in- en extern wordt gecommuniceerd via alle kanalen en dat jouw EVP duidelijk en aantrekkelijk wordt gepresenteerd aan potentiële kandidaten inclusief huidige medewerkers. Zo helpen we jouw bedrijf om een reputatie op te bouwen als aantrekkelijke werkgever met een duidelijke visie en eigen, unieke waarden.
- Fotografie
- Animaties
- Video’s
- Testimonials ontwikkelen en voorzien van (een) bijpassende foto(‘s) of video(‘s)
In bewegende beelden komt jouw werkgeversmerk tot leven. Jouw doelgroep(en) bereiken doe je door het verhaal rechtstreeks te communiceren. Dit doen we door de doelgroep aan te spreken, in de juiste taal en toon. Dit verhaal scripten wij met jullie en pushen we vervolgens via de juiste kanalen richting de doelgroep.
- Testimonials
Een testimonial is bij uitstek de manier om op een persoonlijke wijze te vertellen over jou, als werkgever. Jouw medewerkers weten als geen ander hoe zij jou als werkgever ervaren en wat jij hen te bieden hebt. Het wekt vertrouwen om iemand positief te horen praten over jouw als werkgever. Deze manier voegt waarde toe aan jouw werkgeversmerk. Wij vertalen de ontwikkelde content naar jouw employer brand.
- Vacatureteksten (her-)schrijven
Een tekst is helder en bondig, maakt iets los, zet aan tot actie en prikkelt de ontvanger. Om de doelgroep te bereiken, is de juiste tone-of-voice belangrijk. Een tekst wordt voor elke organisatie altijd op maat gemaakt. Onze tekstschrijvers/copywriters hebben veel ervaring met zowel creatieve als zakelijke teksten evenals met eindredactie.
- Een candidate persona is een fictieve weergave van jouw ideale kandidaat. Het geeft je inzicht in onder andere beweegredenen, gedrag en communicatiestijl. Je maakt een persona aan het begin van je recruitmentproces, na de vacature intake. Door deze output te gebruiken in je recruitment en marketing, herkennen kandidaten zichzelf in de vacaturetekst. En bij het searchen naar een kandidaat weet je precies waar je op moet letten. Zodat jouw benadering als recruiter positief opvalt bij talenten.
- Corporate video’s
- Wervingvideo’s
- Organisatievideo’s
We doen er alles aan om jouw doelgroep(en) te bereiken. Dat doen wij door onze gezamenlijk opgestelde contentstrategie op te stellen, maar ook toe te passen. Om jouw doelgroep te bereiken zijn er verschillende kanalen die wij kunnen inzetten. Wij doen dat onder meer via de social media kanalen, verschillende websites, nieuwsbrieven en apps. Een contentstrategie is belangrijk, want het delen van content zonder daar een strategie bij te hebben komt meestal niet aan bij de doelgroep welke je wilt bereiken.
Een contentstrategie werkt alleen met een uitgewerkt plan. Hierbij is het van belang dat de boodschap welke je wilt overbrengen consistent is en dat je duidelijk voor ogen hebt wanneer je wat met wie wilt communiceren. Overzicht is belangrijk, evenals het doel bereiken. Dit doen wij samen door tussentijds de balans op te maken, te bekijken wat wel en niet werkt, te analyseren en door bijsturen. Hoe gaan we precies onderweg? Dat doen wij in een paar stappen:
Versterk je employer brand met photobooths!
In de wereld van arbeidsmarktcommunicatie is het extra belangrijk om op te vallen en toptalent aan te trekken. Photobooths zijn dé geheime troef om dit te bereiken:
Onvergetelijke ervaringen
Creëer gedenkwaardige momenten die de bedrijfscultuur en waarden belichten, zodat sollicitanten een voorproefje krijgen van het leven binnen jouw organisatie.
Authenticiteit in beeld
Leg authentieke foto’s en video’s vast van enthousiaste medewerkers, geen stockfoto’s. Dit bouwt vertrouwen en geloofwaardigheid op.
Social media content
Genereer content voor social media door medewerkers hun foto’s te laten delen als ambassadeurs van jouw employer brand.
Teamgeest en betrokkenheid
Versterk de teamgeest en betrokkenheid door photobooths op evenementen en in de werkruimte te plaatsen.
Personaliseerbare Branding
Pas de foto’s aan met jouw merkidentiteit voor een blijvende indruk.
Lancering van werkgeverscampagnes of andere activiteiten
Gebruik de photobooth als onderdeel van de lancering van je werkgeverscampagnes of andere activiteiten. Laat medewerkers er deel van uitmaken waarbij ze creatieve foto’s kunnen maken die de kernboodschap van de campagne weerspiegelen.
Photobooths zijn een strategisch middel voor employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. Breng je cultuur, waarden en teamspirit boeiend over op potentiële kandidaten en medewerkers. Voeg deze moderne en krachtige tool toe aan je wervingsarsenaal en zie je employer brand tot nieuwe hoogten stijgen!
Wij helpen jou van A tot Z
Onze consultants zijn ervaren employer branding professionals, die onder andere het stukje projectmanagement volledig in hun vingers hebben. Door hun resultaatgerichte, flexibele en klantgerichte houding slagen zij er telkens in om bij onze opdrachtgevers succesvolle campagnes en een sterk werkgeversmerk neer te zetten. Dit met alle bijbehorende communicatiemiddelen. Wij werken met verschillende creatieve professionals: van copywriters, fotografen, online/social media (campagne)specialisten tot videoproducenten en webbouwers /-designers.