Arbeidsmarktcommunicatiestrategie

Een arbeidsmarktcommunicatiestrategie is een plan dat jou helpt om je beter/goed te positioneren op de arbeidsmarkt, maar ook om de werving- en het binden en boeien te verbeteren of versterken. Dit door inzet van effectieve arbeidsmarktcommunicatie met potentiële en huidige medewerkers. 

Bij het ontwikkelen van een arbeidsmarktcommunicatiestrategie, beginnen we met het bepalen van de doelgroep. Hierbij kijken we naar het soort kandidaten dat het bedrijf wil aantrekken en behouden. Vervolgens doen we onderzoek om te bepalen welke communicatiekanalen en boodschappen het meest effectief zijn om deze doelgroep te bereiken. Hierbij maken we gebruik van verschillende tools, zoals online enquêtes en focusgroepen, om inzicht te krijgen in wat kandidaten aantrekkelijk vinden aan het bedrijf en waar ze naar op zoek zijn in een baan.

Mogelijke producten op een rij
Op basis van de resultaten van ons onderzoek, ontwikkelen we een op maat gemaakte arbeidsmarktcommunicatiestrategie die past bij de specifieke behoeften en doelstellingen van het bedrijf. Alles wordt opgesteld in een concreet actieplan. Wij kunnen deze acties van A tot Z uitvoeren. Deze arbeidsmarktcommunicatiestrategie kan verschillende communicatieproducten bevatten, zoals:

  1. Een bedrijfspresentatie
    Dit is bijvoorbeeld een video presentatie die potentiële kandidaten informatie geeft over het bedrijf, de bedrijfscultuur, de werkomgeving en de mogelijkheden die het bedrijf biedt.
  2. Content en vacatureteksten
    Content en vacatureteksten zijn een belangrijk onderdeel van de arbeidsmarktcommunicatiestrategie, omdat ze de eerste indruk geven van de functie en het bedrijf. We zorgen er bijvoorbeeld voor dat de vacatureteksten aantrekkelijk zijn geschreven en de belangrijkste voordelen van het werken bij het bedrijf benadrukken. Daarbij ontwikkelen wij altijd een schrijfwijzer om toekomstige vacatures consistent te delen en te publiceren.
  3. Social media
    Social media is waardevol om potentiële kandidaten te bereiken en te interesseren voor de organisatie. We ontwikkelen een social media strategie die past bij het bedrijf en de doelgroep en waarbij we de juiste kanalen en boodschappen inzetten. Een contentplanning vormt de basis, inclusief diverse arbeidsmarktcommunicatiemiddelen zoals beeldmateriaal, video’s en testimonials (persoonlijke verhalen).
  4. Evenementen
    Evenementen zoals carrièredagen en open dagen zijn een geweldige manier om potentiële kandidaten te ontmoeten en hen meer te vertellen over jou als werkgever. We zorgen ervoor dat het bedrijf opvalt tijdens deze evenementen en alles van A tot Z wordt geregeld.
  5. SEO: jouw vindbaarheid als werkgever
    SEO-technieken zijn belangrijk om ervoor te zorgen dat jullie als werkgever, maar ook de vacatures hoger in de zoekresultaten verschijnen en beter vindbaar zijn voor potentiële kandidaten. We zorgen er onder andere voor dat de vacatures geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines en dat ze opvallen tussen andere vacatures.

Bel mij terug voor een persoonlijke kennismaking