Referral recruitment

De arbeidsmarkt wordt steeds krapper, dus moet je op verschillende manieren personeel weten te bereiken. Dat kan met advertenties of campagnes, mooie persoonlijke verhalen (testimonials) en via eigen medewerkers. Deze optie wordt ook wel referral recruitment genoemd: een organisatie beloont de medewerkers voor het werven op haar/zijn eigen manier.

Dit kan eenvoudig en snel door de vacature te delen via social media. Of iemand de link te sturen van de vacature, maar ook de kandidaat zijn contactgegevens door te geven aan een recruiter, zodat deze persoon wordt benaderd. Wij geloven er in dat je, als werkgever, de medewerkers voor deze waardevolle inzet voor elke stap het beste kunt belonen. Op welke wijze dan ook: bijvoorbeeld financieel, een (team)uitje of een relatiegeschenk naar keuze. In de praktijk bieden wij organisaties een speciale app/tool aan, zodat medewerkers punten kunnen sparen per uitgevoerde actie en later in een online shop hun “cadeau” uitkiezen.

Het is mogelijk om binnen twee jaar minimaal 30 procent van al jouw nieuwe collega’s te werven via referrals. Je bespaart hierdoor tot wel 60 procent op recruitment.

In ons incompany referral traject helpen wij organisaties om eerst de referral basis te bepalen en kijken dan welk referral programma het best bij jou past. We zorgen er ook voor dat alle stakeholders vanaf het begin betrokken worden. Zodra die basis er is, kan er een veel betere afweging gemaakt worden of het nodig is om referral software in te zetten en welke tooling het best bij de organisatie past.

Wij bieden incompany-trainingen om de organisatie mee te nemen in de wereld van referral recruitment. Dit variërend van stakeholdermanagement, referral theorie tot aan welke beloningen de meeste medewerkers activeren om mee te doen met jouw referral programma.

Bel mij terug voor een persoonlijke kennismaking