Loop of vaar binnen in het verhaal van onze betrokkenheid bij het langdurige uitvoeringsprogramma van de Gemeente Utrecht voor het Utrechtse wervengebied. Als toegewijd team hebben wij niet alleen nagedacht over hoe vakkundig projectpersoneel geworven kan worden. Ook is er een unieke werkgeverspropositie, voor specifiek dit programma, gecreëerd, inclusief persona’s die als leidraad dienden voor de uiteindelijke strategie en arbeidsmarktcommunicatiemiddelen.

Een unieke werkgeverspropositie rondom één programma van 30 jaar

Voor deze ambitieuze gemeente was de opdracht niet om zomaar personeel geworven, maar een unieke werkgeverspropositie te ontwikkelen. We begrepen dat elke functiedoelgroep zijn eigen behoeften en verwachtingen heeft. Met behulp van gedetailleerde persona’s is inzicht gekregen in de doelgroepen, waardoor we een propositie konden creëren die niet alleen aansprak maar ook precies op maat was.

Doelgerichte middelen voor effectieve werving

Weten wie je wilt aantrekken, betekent ook weten hoe je ze het beste kunt bereiken. Met dit in gedachten hebben we doelgerichte arbeidsmarktcommunicatiemiddelen ontwikkeld die perfect aansloten op de functiedoelgroepen. Denk bijvoorbeeld aan foto’s en welkomstpakketten rondom de onboarding. Van social media-advertenties tot gerichte content: elk middel was strategisch gepland om de juiste mensen op het juiste moment te bereiken. Er moesten direct veel mensen aangetrokken worden voor de uitdagingen van het programma zelf.

Een eigen landingspagina op de corporate werkenbij-website

Om het programma de aandacht te geven die het verdient, is een eigen landingspagina gecreëerd op de corporate werkenbij-website van de Gemeente Utrecht. Hier kunnen potentiële medewerkers niet alleen de nodige informatie vinden, maar ook de sfeer proeven van wat het betekent om deel uit te maken van het Utrechtse wervengebied.

Visuele verleiding met wervingsvideo’s

Wie kunnen beter nieuw talent aanspreken dan de professionals zelf? Hierbij zijn wij van mening dat het inzetten van video zich hier uitstekend voor leent. Om deze reden hebben we dan ook wervingsvideo’s per functiegroep op maat gemaakt. Deze video’s vingen niet alleen de essentie van het werk, maar ook de unieke cultuur en mogelijkheden die het Utrechtse wervengebied te bieden heeft voor de aankomende 30 jaar!

 

 

Van ideeën en woorden naar actie: content en wervingsvideo’s op maat

Om de boodschap verder te verspreiden, hebben we aantrekkelijke content en advertentiemateriaal ontwikkeld. Elk woord en elke afbeelding is zorgvuldig gekozen om de doelgroep te inspireren en aan te moedigen om de stap te zetten en deel te worden van dit opwindende programma. Verder maken wij nog steeds met plezier voor de gehele gemeente, voor diverse afdelingen en teams, wervingsvideo’s op maat.

Bel mij terug voor een persoonlijke kennismaking