Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) beschikte nog niet over een actueel werkgeversmerk. Onze opdracht was om dit te laten onderzoeken, vast te stellen en een solide basis te ontwikkelen. Dit in lijn met de rijksoverheid-brede “Werken voor Nederland” campagne (richtlijnen) en het uiteindelijke, unieke, werkgeversverhaal van SZW.
Daarnaast adviseerden we over de werving voor het traineeprogramma en dachten we mee over het (pre-)onboardingstraject.
Onze bijdrage resulteerde in het volgende:
- Een uniek werkgeversmerk/-verhaal, dit onder onze begeleiding en consultatie rondom het EVP-traject
- Doorvertaling van hun werkgeversmerk in een arbeidsmarktcommunicatiestrategie
- Arbeidsmarktcommunicatie-beeldbank met diverse foto’s en wervingsvideo’s per doelgroep
- Advies hoe te starten met een ambassadeurspool en collega’s al direct geworven tijdens diverse acties
- Testimonials (persoonlijke verhalen) waarin collega’s op een persoonlijke wijze over hun werkzaamheden en beleving vertellen
- Samenwerking en PR voor inhouse recruitment events, inclusief samenwerking met de ministeries van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW)
- De vernieuwde organisatiepagina op www.werkenvoornederland.nl geoptimaliseerd