Welkom op de spoorweg naar een boeiende carrière bij ProRail! Wij vertellen hier graag over onze rol rondom de uitdagende landelijke werkgeverscampagne “Nederland zoekt treinverkeersleiders”. Samen met getalenteerde professionals en bureaus hebben wij een creatief campagneconcept ontwikkeld dat de essentie van deze cruciale functie van Treinverkeersleider binnen ProRail op een unieke manier belicht.

 

Een creatief campagneconcept op het juiste spoor

Met passie voor innovatie is er samen met ProRail en nog een aantal andere bureaus een creatief campagneconcept uitgestippeld dat de aandacht trok van potentiële treinverkeersleiders door heel Nederland. Dit concept ademt niet alleen de dynamiek van de functie, maar spreekt ook tot de verbeelding van de doelgroep. Zo hoort hier uiteraard een speciale campagnevideo bij. Bekijk ‘m zeker even hieronder!

Arbeidsmarktcommunicatiemiddelen die vertellen

Hét verhaal van ProRail moet juist verteld worden in verschillende vormen. Daarom zijn er diverse arbeidsmarktcommunicatiemiddelen gecreëerd die de boodschap helder en doeltreffend overbrengen. Van informatieve infographics met betrekking tot de functie, het sollicitatietraject en met praktische tips voor kandidaten tot overtuigende campagnevideo’s. Elk middel is ontworpen om de veelzijdigheid van het werk als treinverkeersleider te belichten. Ook is er een eigen landingspagina via www.treinverkeersleiders.nl en met daarnaast een always-on campagne via diverse kanalen. Verder worden er regionaal diverse wervingsacties toegepast, zodat het lokale en persoonlijke karakter nog meer tot zijn recht komt.

Campagnelancering en interne activatie in Nederland

Het is niet genoeg om alleen een campagne te bedenken; het moet ook tot leven worden gebracht. Deze campagne is niet alleen gelanceerd, maar hebben ook de interne activatie op het hoofdkantoor en in alle verkeerstorens verzorgd. Een krachtige start die de betrokkenheid van het de organisatie vergrootte. Zo is er een online photobooth ingezet. Hier konden medewerkers en geïnteresseerden hun stem laten horen via persoonlijke foto’s en berichten op hun social media kanalen. Een interactieve manier om de betrokkenheid te vergroten en de campagne een persoonlijk tintje te geven.

Nederland zoekt Treinverkeersleiders. Ben jij de bestemming?

Bel mij terug voor een persoonlijke kennismaking